بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند!
سرخط خبرها

وعده بنیاد مسکن برای مقاوم‌سازی بیش از ۷۰ درصد اماکن روستایی تا پایان سال ۱۴۰۵

  • کد خبر: ۲۰۸۶۵۵
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
وعده بنیاد مسکن برای مقاوم‌سازی بیش از ۷۰ درصد اماکن روستایی تا پایان سال ۱۴۰۵
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مقاوم‌سازی شده که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۵ با همین روند بتوانیم بیش از ۷۰ درصد اماکن روستایی را مقاوم‌سازی کنیم.  

به گزارش شهرآرانیوز، غلامرضا صالحی امروز، ۸ بهمن‌ماه، در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی که در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جمع جهادی بنیاد مسکن در طول ۴۴ سال گذشته توانسته کارنامه قابل قبولی را در سطح کشور در راستای عمران و آبادانی روستاها، ساخت مسکن و بازسازی به جا بگذارد.

وی بیان کرد: از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مقاوم‌سازی شده که به میزان زیادی خسارات در زلزله را کاهش داده است. امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۵ با همین روند بتوانیم بیش از ۷۰ درصد اماکن روستایی را مقاوم‌سازی کنیم. در ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور طرح‌های هادی تهیه شده و روستا‌ها دارای سند توسعه هستند. بنیاد مسکن در زمینه بازسازی از ابتدای حادثه تا آخرین واحدی که تحویل می‌شود در کنار مردم حضور دارد.

صالحی با بیان اینکه دو عامل بنیادین، تاریخی و متمایز در بنیاد مسکن وجود دارد، عنوان کرد: اولین عامل یادگاری است که امام راحل(ره) به عنوان حساب ۱۰۰ برای ما به یادگار گذاشتند. حساب ۱۰۰ یعنی بنیاد مسکن و بنیاد مسکن یعنی حساب ۱۰۰. دومین عامل مهم این است که بنیاد مسکن علیرغم همه فرازونشیب‌ها توانسته قدعلم کند و آن هم به دلیل حمایت‌های بی‌دریغ رهبر معظم انقلاب از این مجموعه بوده است. در ادوار گذشته بار‌ها خواستند بنیاد مسکن را در بدنه اجرایی دولت ادغام کنند که تنها حمایت‌های شخص رهبر بود که پای بنیاد مسکن ایستادند و جلوی این ادغام را گرفتند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: این دو یادگار برای ما مسئولیت زیادی را ایجاد می‌کند. اولویت ما در راستای آرمان‌های امام (ره) مسکن محرومان است، نباید در تلاطم روزمرگی‌ها از این موضوع غافل شویم و حساب ۱۰۰ را به فراموشی بسپاریم. اگر غیر از این باشد به بیراهه رفته‌ایم. همچنین باید از سرچشمه اندیشه‌های تمدن‌ساز رهبر معظم انقلاب که در بیانیه گام دوم انقلاب به روشنی تبیین شده، استفاده کنیم. باید در زمینه حساب ۱۰۰ اهتمام ویژه داشته باشیم تا حرمت آن ارتقا پیدا کند. اگر این حمایت‌ها نبود افتخاراتی که اکنون به عنوان عملکرد نام می‌بریم، امکان‌پذیر نبود.

وی خاطرنشان کرد: ما هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم امضای آن پیش فرد دیگری است. با توجه به اینکه بنیاد مسکن یک نهاد بوده و چابکی داشته، در حوادث شاهد بهترین عملکرد از این نهاد بودیم و برای مردم پشتیبان بوده است. امروز در دولت و مجلس انقلابی حمایت‌ها بیش از گذشته بوده و بین بنیاد مسکن، دولت و مجلس هماهنگی لازم وجود دارد. دستاورد‌های ما در ۶ ماه گذشته برای اولین بار در ۴۴ سال انقلاب اتفاق افتاده است.

صالحی ادامه داد: برای اولین بار توانستیم وام مسکن روستایی را از ۲۰۰ به ۳۵۰ میلیون تومان برسانیم و در کوتاه‌ترین زمان ظرف مدت یک ماه از زمان گرفتن ضمانت‌ها تا تصویب و ابلاغ نهایی وام اتفاق بیفتد. برای اولین بار موانع تملک زمین روستایی را به ویژه در روستا‌هایی که در حریم شهر‌ها بودند، به طور کامل برداشتیم. بیش از ۱۵ سال بود زمین مسکن محرومان به صورت رایگان از طرف دولت به ما واگذار نشده بود که اکنون برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی محرومان در حال تملک زمین هستیم و در برخی استان‌ها نیز عملیات ساختمانی شروع شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه در دولت ساخت مسکن برخی نهاد‌های حمایتی در حال واگذاری به بنیاد مسکن است، تصریح کرد: ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکن افراد تحت پوشش بهزیستی و بیش از ۲۵۰ هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد به بنیاد مسکن واگذار شده است. همه باید اهتمام ویژه داشته باشند تا چهره جدیدی را از بنیاد با خدمت بیشتر به مردم معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: اکنون به دنبال این هستیم که در زمینه ساخت مسکن از تکنولوژی‌های روز استفاده کنیم. شاید تا سال‌های نه چندان دور ساخت‌وساز به سبک فعلی به صرفه نباشد که در حال حاضر در حوادث بیشترین مشکلات را داریم. کمیته تخصصی را در مرکز تشکیل دادیم که در این چند ماه اقدامات خوبی انجام دادند و مذاکرات خوبی با شرکت‌های خارجی داشتند. امیدواریم ظرف ۶ ماه آینده این تکنولوژی‌ها را وارد و در کشور استفاده کنیم. برای سه سال آینده باید ۵۰۰ هزار واحد مسکونی محرومان را کلید بزنیم و ساخت آن را شروع کنیم.

صالحی گفت: بیش از ۱۵ سال است که در منظومه‌های روستایی هزینه می‌کنیم که کار‌های عمرانی بسیار خوبی در روستا‌ها انجام شده و خدمات به روستاییان در بعد از انقلاب بی‌نظیر بوده است. اگر علیرغم همه این کار‌های عمرانی نتوانیم در روستا‌ها درآمد پایدار ایجاد کنیم، ماندگاری جمعیت نخواهیم داشت. یکی از کار‌های جدید ما ورود به بحث توانمندسازی و اشتغال روستاییان است که در دی‌ماه توانستیم از هیئت دولت این مصوبه را دریافت کنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: بنیاد مسکن باید تا پایان برنامه هفتم تمام منظومه‌های روستایی کشور را مطالعه کند. عمده‌ترین دلیل مشکلات شهری، مهاجرت از روستا‌ها به شهر است. امروز ۲۵ درصد جمعیت کشور روستایی است. روستا‌هایی در حاشیه شهر‌های بزرگ مانند تهران داریم که ۴۰ هزار نفر جمعیت دارند.

در پایان این مراسم، سید رضا موسوی‌نیا، رئیس سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی تودیع و  سید خلیل منبتی، به عنوان رئیس جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی معارفه شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->